Toyota Ja-Now-An Sp. z o.o., ul. Knurowska 8, Zabrze, tel. 32 276 27 70, kom. 698 989 995, 602 492 227

Co obejmuje gwarancja samochodu?

Gwarancja na samochód to okres lub określony przebieg, w którym producent zapewnia bezawaryjne działanie samochodu. Z perspektywy klienta jest to bardzo kuszące, dlatego też często jest to decydujący element przy wyborze konkretnego pojazdu. Jednak co obejmuje taka gwarancja i jakie zapisy powinny się w niej znaleźć? Dzisiejszy artykuł odpowiada na te pytania.

Gwarancja – co to jest i jak powinna wyglądać?

W odniesieniu do samochodów, gwarancja jest zapewnieniem, że w określonym okresie lub przebiegu pojazd będzie działał bezawaryjnie. Jeżeli ulegnie awarii, gwarant zobowiązuje się usunąć usterkę na własny koszt. Naprawa musi być skuteczna oraz nie może pogorszyć walorów użytecznych bądź estetycznych towaru.

Gwarancja musi być potwierdzona na piśmie, które powinno zawierać:

  • nazwę i adres gwaranta,
  • okres czasowy,
  • zasięg terytorialny.

Warto również dokładnie sprawdzić, co podlega nieodpłatnej naprawie lub wymianie w razie awarii. Należy pamiętać, aby przed podpisaniem gwarancji bardzo dokładnie ją przeczytać, najlepiej dwa razy. W przypadku jakichkolwiek niejasności, od razu pytajmy sprzedającego o szczegóły.

Jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie ma podanej daty, przyjmuje się, że obowiązuje ona przez rok od daty wydania samochodu. Warto również wspomnieć, że termin gwarancji zostaje przedłużony o czas, przez jaki nie mogliśmy korzystać z pojazdu, czyli okres naprawy. Gwarant powinien ponosić również koszty związane z dostarczeniem pojazdu do miejsca wskazanego w gwarancji.

Co jest objęte gwarancją?

Szczegółowe zapisy dotyczące gwarancji powinny znajdować się w oświadczeniu gwarancyjnym. Zazwyczaj jednak gwarancji podlegają wszystkie wady fabryczne – wadliwe zespoły i źle zamontowane elementy, które wpływają na nieprawidłowe funkcjonowanie samochodu lub są przyczyną awarii innych podzespołów, bądź szybszego zużywania się części. Dla przykładu, jeśli wadliwy jest układ hamulcowy, przez co klocki zużywają się szybciej, możemy domagać się wymiany układu. Trzeba jednak pamiętać, że zobowiązania producenta są dobrowolne, więc każdy z nich sam ustala warunki gwarancji swoich pojazdów.

Należy zaznaczyć, że gwarancji nie podlegają usterki spowodowane naturalnym zużyciem, nieprawidłowym użytkowaniem pojazdu, uszkodzenia mechaniczne czy takie, które powstały w wyniku działania czynników zewnętrznych.

Toyota PLUS – używane z gwarancją

Zadowolenie Klienta jest dla nas najważniejsze, dlatego też zapraszamy do skorzystania z programy Toyota PLUS używane z gwarancją. W ramach niego, możemy zaoferować wszystkim samochody wysokiej jakości, po szczegółowym przeglądzie. Najważniejsze cechy gwarancji to:

  • ochrona przez okres 12 miesięcy z limitem przebiegu 20 tys. km lub na 24 miesiące z limitem 40 tys. km,
  • suma ubezpieczenie wynosi 20 tys. zł,
  • ochrona gwarancyjna na terenie całej Unii Europejskiej,
  • całodobowa pomoc Assistance na terenie Polski:

- pokrycie kosztów holowania do najbliższego ASO dla danej marki,

- naprawy pojazdu na drodze,

  • gwarancja może zostać przeniesiona na nowego właściciela pojazdu.